marți, 18 martie 2008

pledoarie pentru fidelitate

un prieten foarte bun imi povestea ieri cu entuziasm ca e pe cale sa isi insele prietena. era absolut fascinat de noua turnura a vietii lui - in sfarsit simte ca a sosit si vremea lui, ca e pe val, roata s-a intors, vantul ii bate in panze, fericirea ii face cu ochiul etc etc etc. si e dreptul lui sa fie fericit!!!! clar si raspicat. cu alte cuvinte: taci fato, pastreaza-ti teoriile, nu incerca sa-mi strici bucuria ca n-ai nicio sansa sa te ascult.
ooook... am promis ca nu voi mai plictisi pe nimeni cu teoriile mele "de kkt"(pentru acest apelativ academic ar trebui sa platesc drepturi de autor unui fost prieten) asa ca mi-am pastrat ideea si o voi pastra in continuare. aici.
daca m-ar fi lasat, i-as fi spus prietenul meu ca alegand sa insele tocmai isi refuza dreptul de a fi fericit. vorbesc de fericire, nu de satisfactii marunte, calitativ si cantitativ.
eu vad fericirea legata de iubire, iar iubirea si infidelitatea s-au dovedit a fi ireconciliabile. infidelitatea anuleaza iubirea. impreuna nu vor exista niciodata, sau cel putin nu pentru multa vreme, asa ca iti place sau nu, esti sau nu de acord, trebuie sa faci o alegere. e o chestiune de optiune.
da da stiu... tie nu o sa ti se intample, tu esti mai dibaci si o sa gestionezi foarte bine situatia, astfel ca odata adrenalina consumata te vei intoarce clocotind de dragoste la iubita inselata. si uite asa te alegi si cu infidelitatea si cu dragostea. nu te amagi!
partenerul inselat este subtil golit de farmecul cu care te fascina pana acum putin timp. cel perfect a devenit comun, adorabilul enervant, dorintele pretentii. respectul tocit ascute nervii si asa orice nimic devine o problema. cat de curand "e clar, nu ne mai intelegem!" si pentru ca cercul nu poate fi decat vicios, odata ajunsi la cearta, ai de ales intre a te stradui sa intelegi, sa ierti, sa ceri iertare, sa astepti, sa te gandesti, poate sa plangi saaaaaaaaaau.... atat de simplu: sa iesi cu altcineva.
deci, dragul meu drag, daca tii la fata ta si esti constient ca puteti fi fericiti impreuna, alege sa o iubesti!
am fost de-a lungul vremii si de o parte si de alta a baricadei si am inteles ca indiferent cine o practica si indiferent daca se afla sau nu, infidelitatea distruge chiar si cea mai mare iubire. hm.. oare mai era iubire?

Niciun comentariu: